Garantija un atteikums

Neatbilstošas preces prasījuma pieteikšanas termiņi.
Patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu par preces vai pakalpojuma neatbilstību divu gadu laikā privātpersonām un viena gada laikā juridiskām personām,
no dienas, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci/lietu, vai arī, ja precei dota garantija – visā garantijā norādītajā termiņā.
Garantijas termiņš nedrīkstētu būt īsāks par diviem gadiem (izņemot, ja īsākā termiņā tiek solīti citi patērētājam būtiski labumi vai kādai detaļai parasti raksturīga ātrāka nolietošanās).
Garantija nevar saīsināt likumīgo prasījuma pieteikšanas termiņu.
 

Iekārtas nodošana remontam.

Iekārtu remontam var nodot attiecīgā zīmola servisa centrā. Iesākam doties uz servisu (līdzi ņemot pirkumu apliecinošu dokumentu).
Garantijas remonta atteikuma iemesli.
Bezmaksas garantijas remonts netiek nodrošināts, ja iekārtas bojājums radies ražotāju noteikumiem neatbilstošas ekspluatācijas rezultātā,
piemēram, mehāniski bojājumi, mitruma ietekme, ražotāju neapstiprinātu programmnodrošinājuma instalēšana un citu defektu novēršana,
kas neietilpst ražotāja garantijas remonta ietvaros un ir radusies lietotāja vainas dēļ.
Visām LIGATC  interneta veikalā pirktajām precēm ir ražotāja garantija.
Ražotāja noteiktais garantijas termiņš dažādām precēm ir atšķirīgs, tas var būt līdz pieciem gadiem. Informāciju par ražotāja garantijas termiņu
Jūsu izvēlētajai precei meklējiet preces aprakstā vai jautājiet LIGATC komandai.
 

Garantijas noteikumi.

Likumiskās garantijas ietvaros, patērētājs ir tiesīgs 24 mēnešu laikā no pirkuma brīža iesniegt prasību par preces neatbilstību līguma noteikumiem.
Pretenzijas pieteikšanas tiesības ir spēkā, ja prece tika izmantota tikai tam paredzētājam mērķim.
Juridiskām personām, kas nav Patērētājs, tiek nodrošināta tikai Ražotāja noteiktā garantija.
Ražotāja garantijas nosacījumi ir spēkā, ja Jūs variet uzrādīt: - pirkumu apliecinošu dokumentu (čeks, pavadzīme)
Pirms preces nodošanas remontā parūpējieties par datu drošību. Garantijas servisa centri negarantē datu saglabāšanu, tāpēc nodrošinieties ar datu rezerves kopijām.
Gadījumā, kad garantijas apkalpošana nav spēkā, bet klients atsakās no maksas remonta, tad klientam ir jāsedz diagnostikas izmaksas, un klients saņem
Servisa centra slēdzienu par konstatētajiem bojājumiem. Ja klients piekrīt maksas remontam, tad diagnostikas izmaksas nav jāsedz.
Garantijas nosacījumi nav attiecināmi uz preces papildus piederumiem (aksesuāriem)!
Iekārtu akumulātori, strāvas (barošanas) adapteri, dzesēšanas sistēmas, kā arī komplektā pievienotie aksesuāri - austiņas, tālvadības pultis,
vadi datu pārnešanai (USB), uzlādes iekārtas, utt. Kuriem rodās dabisks nolietojums ekspluatācijas laikā, ir ierobežota garantija 6 mēneši vai garantiju kas ir notikusi pa konkrētiem ekspluatācijas​ cikliem.
 

Ražotāja garantijas nosacījumi nav spēkā šādos gadījumos.

Bojājumiem, kas radušies pircēja, lietotāja vainas dēļ (piemēram- saskrāpētas, salauztas konstrukcijas, saplaisājis ekrāns, ieliets ūdens tam neparedzētajās vietās,
nepareiziem līdzekļiem kopta prece, ja precē ir atrasti nepiederoši priekšmeti, ir pieļauta kukaiņu iekļūšana izstrādājumu iekšienē vai kādas citas pēdas, kas liecina par nepareizu preces ekspluatāciju);
Precei ir garantijas plombu, sērijas numuru bojājumi;
Prece nav lietota tai paredzētajām vajadzībām un nav ekspluatēta tā, kā tas ir norādīts lietošanas instrukcijā;
Bojājums radies no barojošā sprieguma, telekomunikāciju, kabeļu tīklu neatbilstībai ražotāja noteiktajiem
standartiem, strauju temperatūras svārstību dēļ, kā arī citu sadzīves un ārējo faktoru dēļ (kvēpi, dūmi, putekļi, mitrums, triecieni, skrāpējumi);
Izstrādājumā redzamas nekvalificēta remonta pēdas;
Dabiska elementu nolietojuma gadījumos;
Izmantots nestandarta barošanas bloki, piederumi un rezerves daļas, kā arī izejmateriāli, ko ražotājs nav
sertificējis lietošanai ar noteikto preci, un ja tas būs izraisījis šīs preces bojājumus;
Izmantots ražošanas vai profesionāliem mērķiem (ja konkrētā prece nav paredzēta šādiem nolūkiem);
Garantija nedarbojas, ja radušies bojājumi nepareizas transportēšanas rezultātā.
Garantijas nosacījumi nav attiecināmi uz preces papildus piederumiem (aksesuāriem)!
Iekārtu akumulātori, strāvas (barošanas) adapteri, dzesēšanas sistēmas, kā arī komplektā pievienotie aksesuāri - austiņas,
tālvadības pultis, vadi datu pārnešanai (USB), uzlādes iekārtas, utt. Kuriem rodās dabisks nolietojums ekspluatācijas laikā,
ir ierobežota garantija 6 mēneši vai garantiju kas ir notikusi pa konkrētiem ekspluatācijas​ cikliem.
 

Kā atgriezt pirkumu.

Informējiet LIGATC  par savu lēmumu atteikties no pirkuma. Precīzi to formulējot, un nosūtot elektronisko vēstuli.
Iespēju robežās atgrieziet preci oriģinālajā iepakojumā un pilnā komplektācijā.
Pievienojiet pirkuma apliecinošu dokumentu.
Aizpildiet atgriešanas veidlapu un pievienojiet pirkuma dokumentiem.
Nogādājiet pirkumu pēc vienošanās uz LIGA TC veikalu (Stacijas ielā 3 vai Uzvaras iela 7, Bauskā).
Pasūtījumu iespējams nosūtīt uz Omniva vai DPD Bauska pakomātu Pionieru ielā 1, Tel.29415481, SIA LIGA L
Kad prece tiks pārbaudīta, veiksim naudas atmaksu uz klienta norādīto bankas kontu.
 

Atteikuma tiesības.

Atteikuma tiesības var izmantot un atgriezt preci 14 kalendāra dienu laikā no brīža, kad esiet saņēmis SMS par preces piegādi, neminot atgriešanas iemeslu.
Lai izmantotu atteikuma tiesības, Jums ar nepārprotamu paziņojumu, izmantojot LIGATC ievietotās veidlapas par atteikuma tiesību izmantošanu paraugu (piemēram, pa pastu nosūtītu vēstuli vai e-pastu)
ir jāinformē SIA Līga L, juridiskā adrese: Stacijas iela 3, Bauska; telefons: +371 29415481 , e-pasts: info@ligatc.lv par lēmumu atteikties no pirkuma. Lai atteikuma tiesību termiņš būtu ievērots pietiek,
ja savu paziņojumu par atteikumu tiesību izmantošanu nosūtīsiet pirms atteikuma tiesību termiņa beigām.
Atteikuma tiesību izmantošana beigsies pēc 14 dienām, sākot no dienas, kad esiet ieguvis vai trešā persona, kas nav pārvadātājs un ko Jūs esiet norādījis,
ir ieguvusi preces valdījumā. Lai izvairītos no pārpratumiem, preces saņemšanas brīdī pārliecinies vai tā pilnībā atbilst pasūtītajai – ražotājs, modelis, krāsa, izmērs un citi būtiski parametri.

Ja atteiksieties no šī līguma, SIA Līga L atmaksās pilnu preces summu, ne vēlāk kā 14 dienu laikā.
SIA Līga L var aizturēt naudas atmaksājumu līdz brīdim, kad SIA Līga L būs saņēmis patērētāja nosūtītās, atgrieztās preces.
Izmantojot atteikuma tiesības būs jāsedz preces atpakaļatdošanas tiešās izmaksas.
Izsūtot preci jānodrošina tās iepakojums tāds, lai transportējot precei nevarētu rasties bojājums.
Lai, izvairītos no pārpratumiem, mēs iesakām preci nosūtot atpakaļ to arī apdrošināt, pretējā gadījumā par preces bojājumiem atbildību uzņemieties Jūs.
Atgādinām, ka izmantojot atteikuma tiesības Jūs esiet atbildīgs tikai par preču vērtības samazināšanos, ja preces izmantotas nevis tāpēc, lai konstatētu šo preču veidu, īpašības un darbību, bet citos nolūkos.
Tāpēc ņemiet vērā, ka atteikuma tiesību izmantošanas termiņā Jums ir tiesības preci lietot, cik tas nepieciešams preces pārbaudei (tikpat lielā mērā, cik to varētu izdarīt pirms preces iegādes parastajā veikalā).
Izmantojot atteikuma tiesības, esiet atbildīgs par preces lietošanu, kas pārsniedz preces pārbaudes nolūkam paredzēto, par tādu preces lietošanu atteikuma tiesību izmantošanas termiņā,
kas nav savienojama ar labas ticības principu, kā arī par preces vērtības, kvalitātes un drošuma samazināšanos.
Juridiskām personām, kas nav Patērētājs, nav iespējas atgriezt preci 14 dienu laikā.
 

Gadījumi kad atteikuma tiesības nevar izmantot.

Ministru kabineta 2014.gada 20.maija noteikumi Nr.255 “Noteikumi par distances līgumu” 22.punkts nosaka ka, patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:
Preces vai pakalpojuma cena ir atkarīga no finanšu tirgus svārstībām, kuras pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nevar kontrolēt un kuras var rasties atteikuma tiesību termiņā;
Prece tiek izgatavota pēc patērētāja norādījumiem vai ja prece ir nepārprotami personalizēta (Piemēram: datoram, portatīvajam datoram vai planšetdatoram veikta operētājsistēmas instalācija un aktivizācija);
Prece ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš;
Patērētājs ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ (tādām precēm, kā el.zobu birste, epilators, el.bārdas skuveklis,
bārdas/matu trimmeris, el.matu griežamā mašīna, matu taisnotāji, manikīra un pedīkīra piederumi, apakšveļa, zeķes un zeķubikses, smaržas, kosmētikas līdzekļus,
ausīs ieliekamās audio austiņas, krūts piena sūknīšus, biotualetes, sadzīves ķīmijas produktus un citas tamlīdzīga rakstura preces,);
Prece tās īpašību dēļ pēc piegādes ir neatgriezeniski sajaukusies ar citām lietām;
Ja izsaukts veikt steidzamus remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus, tad atteikuma tiesības ir piemērojamas tikai papildu pakalpojumiem vai precēm,
kas nav nepieciešamās rezerves daļas, lai veiktu paredzētos remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus;
Patērētājs ir atvēris audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu;
 

Strīdu risināšana.

Sūdzību par preču pieejamību vai kvalitāti lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz elektroniska pasta adresi info@ligatc.lv vai rakstveidā, nosūtot uz adresi SIA Līga L,
Stacijas iela 3, Bauska, LV-3900. Sūdzība tiks izskatīta 7 darba dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienās, atbildi nosūtot uz sūdzībā norādīto saziņas adresi.
Ja sūdzība tiks atzīta par nepamatotu un Jūs sūdzības atzīšanai par nepamatotu nepiekritīsiet, Jums ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktās alternatīvo strīdu risināšanas iespējas,
iesniedzot preces pārdevējam rakstveida iesniegumu par ārpustiesas strīda risināšanu, norādot:
- Vārdu, uzvārdu, kontaktinformāciju;
- Iesnieguma iesniegšanas datumu;
- Strīda būtību, prasījums un to pamatojumu.